Прыгажосць цнатлівасці

Чаму я застаюся адзінокім? Раней я часта пра гэта думаў і стараўся знайсці сабе дзяўчыну. Аднак, як гэта часта здараецца, тыя дзяўчаты, якім падабаўся я, не падабаліся мне і, наадварот, хто падабаўся мне, былі да мяне раўнадушныя. Памятаю, што з-за гэтага я вельмі перажываў, хваляваўся і засмучаўся. Стараўся наладзіць адносіны з дзяўчынай, настойліва тэлефанаваў ёй, пісаў лісты, запрашаў у кіно і г.д. Так працягвалася даволі доўга.


Але сем гадоў таму я трапіў на рэкалекцыі, якія арганізаваў брат Пётр Куркевіч, манах капуцын. Пасля ягоных лекцый і прамоваў я цалкам супакоіўся і раптам зразумеў, што не павінен нікога шукаць, не павінен, нягле­дзячы ні на што, ствараць сям’ю. Ёсць справы больш важныя — малітва, шчырая і жывая любоў да Бога, вернасць і служэнне Яму.

Памятаю, як я тады адкрыў наноў каштоўнасць малітвы. Я, практыкуючы католік, уяўляў для сябе малітву як нейкі абавязак, аднак мне яўна адкрылася, што малітва — гэта вялікая прывілея, што гэта Божы дар, які Бог дае сваім выбраным дзецям. Якая ж гэта ласка — прыходзіць да Айца, стаяць перад Ім, жыць у Яго прысутнасці, мець права на Яго ўвагу і на Яго час! Як жа трапна піша псальміст: «... што (ёсць) чалавек, што Ты памятаеш яго, і сын чалавечы, што Ты наведваеш яго?» (пар. Пс 8, 5). Тады для мяне ажылі словы апостала Паўла:

«Ты маеш жонку? Не шукай вызвалення. Не маеш жонкі? Не шукай яе.
Калі ты і ажаніўся, то не зграшыў, а калі дзева выйшла замуж,
не зграшыла. Але такія зведаюць пакуту ў целе,
а я шкадую вас» (1 Кар 7, 27-28).

Памятаю, што на тых рэкалекцыях некаторыя канферэнцыі праводзіў таксама айцец Аляксандр Жарнасек. Мне вельмі спадабаўся яго аповед пра першых манахаў і пустэльнікаў. Я так быў уражаны пачутым, што нават пачаў задумвацца пра тое, каб самому стаць манахам. Маё жыццё вельмі падобнае да манаскага: праца, дом, касцёл. Аднак я разумеў, што сапраўдныя манахі маюць больш складанае жыццё — поўная паслухмянасць, пакора, вучоба, праца. Маё ж жыццё нашмат лягчэйшае, таму я так і не рашыўся пайсці ў кляштар.

Пазней я яшчэ некалькі разоў быў на рэкалекцыях брата Пятра Куркевіча і памятаю, як ён казаў, што ў Старым Запавеце шмат гаворыцца пра тое, што сям’я, дзеці, нашчадкі — гэта благаслаўленне, і ў зямным жыцці маюць найбольшую каштоў­насць для чалавека. Аднак у Новым Запавеце мы такога не знойдзем. Тут Хрыстус гаворыць, што Яго Валадарства не з гэтага свету, і што «дзеці гэтага свету жэняцца і выходзяць замуж. А тыя, хто будзе годны таго веку і ўваскрашэння з мёртвых, не будуць ні жаніцца, ні выходзіць замуж; і памерці ўжо не змогуць, бо яны роўныя анёлам і з’яўляюцца сынамі Божымі, будучы сынамі ўваскрашэння» (Лк 20, 34-37).

Брат Пётр таксама часта гаворыць у сваіх лекцыях аб важнасці жыцця ў хрысціянскай супольнасці, каб не паддавацца эгаізму. Я добра ведаю, што жыццё

ў адзіноце таксама не заўсёды лёгкае і не заўсёды можа быць добрым, таму для мяне вельмі актуальныя сёння пытанні:

«Дзеля чаго я адзі­нокі — для сваёй выгоды і камфорту
альбо я адзінокі для Бога і парафіяльнай супольнасці,
каб больш часу аддаваць служэнню на ніве Пана?».

Мяркую, якім бы ні быў стан чалавека, — сужэнства, манаства альбо адзінота — усюды ёсць свае цяжкасці і свае перавагі. Пан Бог даў кожнаму з нас свабоду выбару. Аднак трэба шчыра прызнацца, што не заўсёды проста зрабіць гэты выбар. Хвала Пану Богу, што Ён дае нам падказку ў сваім слове — Святым Пісанні. Я пастараўся вывучыць тое, што кажа пра жыццё ў адзіноце Біблія і тое, як каментуюць гэтыя тэксты святыя айцы. Вырашыў, што мне лепш заставацца аднаму, так падказ­вае мая душа. Можа камусьці гэта падаецца дзіўным, але ў кожнага чалавека, сапраўды, ёсць сваё пакліканне. Вядомая ісціна — лепш жыць у адзіноце, чым быць дрэнным сем’янінам, лепш быць добрым сем’янінам, чым дрэнным манахам і г. д.

Ужо некалькі гадоў я рыхтую тэксты для разважання падчас адарацыі Найсвяцейшага Сакрамэнту ў мінскім архікатэдральным касцёле. Некаторыя з гэтых тэкстаў былі падабраныя на тэму дзявоцтва і сужэнства. Вельмі мудра і прыгожа напісана пра гэта святым Янам Златавусным, благаслаўлёным Феафілактам Балгарскім і, вядома ж, апосталам Паўлам, асабліва ў Першым лісце да Карынцянаў, 7-я глава.

А завяршыць гэта маё сціплае сведчанне хочацца словамі, пачутымі на Ватыканскім радыё:

«Дзявоцтва здабывае асаблівую прыгажосць і
асаблівае значэнне ў вобразе Беззаганнай Панны Марыі.
У Ёй былі благаслаўленыя і адораныя
вялікай духоўнай пладавітасцю тыя шматлікія дзеці Касцёла,
якія зрабілі выбар на карысць бясшлюбнасці
дзеля Валадарства Нябеснага».


Генрых Голуб

Мы вельмі радыя
бачыць вас на сайце
часопіса «Ave Maria».
Гэта плён працы
неабыякавых людзей,
якія з радасцю ствараюць
гэты часопіс для вас.

Падпіска
Ахвяраванні

Сайт часопіса „Ave Maria“ Мінска-Магілёўскай архідыяцэзіі Рыма-каталіцкага Касцёла ў Беларусі

Часопіс існуе дзякуючы вашым ахвяраванням. Сёння мы просім вашай дапамогі — нават невялікая сума падтрымае нас.

Падрабязней