«У мяне ёсць просьба: калі мы пачуем пра гомасексуалаў або пра ЛГБТ, не забудземся памаліцца за гэтых людзей. Калі яны не навернуцца, ім пагражае вечнае асуджэнне. Усё ж такі Пан Езус памёр за грахі ўсіх людзей на крыжы і заплаціў за іх цаною жудаснага бічавання. Ён цярпліва чакае навяртання кожнага чалавека».
Вядома, што гэта складаная з’ява, якая мае розныя прычыны і з’яўляецца наступствам першароднага граху, а таксама зраненняў і грахоў розных асобаў і асяродкаў. Мне здаецца, што будзе правільна падзяліць гомасексуалаў на тры групы.
Першая група, гэта тыя гомасексуалы, якія перакананыя,
што іх праблему можна вырашыць двума спосабамі і найлепш адначасова
Першы – гэта рашэнне жыць у цэлібаце, а значыць ва ўстрыманні, нягледзячы на прыродную схільнасць. Такім паводзінам веруючых гомасексуалаў, якія не практыкуюць гэтай схільнасці, Касцёл адкрывае магчымасць прыступаць да споведзі і святой Камуніі. Можна захапляцца рашэннем гомасексуальных асобаў, якія жывуць у чыстасці і жадаюць выконваць шостую запаведзь Дэкалогу. Аднак трэба памятаць, што некаторыя з гэтых асоб перажываюць сур’ёзныя цяжкасці і дыскамфорт. Сярод іх ёсць асобы, якія карыстаюцца і другім спосабам вырашэння праблемы гомасексуальнасці — яны праходзяць спецыяльную эфектыўную тэрапію. Словамі Святога Пісання пра гэтых асобаў можна сказаць, што яны паверылі ў любоў Езуса і пачулі Яго запрашэнне стаць новымі людзьмі праз няспыннае навяртанне.
Другая група гомасексуалаў – гэта асобы,
якія ўступаюць у сексуальныя адносіны з чалавекам таго самага полу
Гэта спосаб дасягнення максімальнай прыемнасці ў сексуальнай сферы праз узаемную мастурбацыю (ананізм) дзвюх асобаў таго самага полу, што супярэчыць натуральнаму праву. Як сказаў адзін з тэолагаў, гэта так, як бы нехта зубной шчоткай чысціў вочы. Розум падказвае, што члены цела натуральным чынам прыстасаваныя для злучэння, але не ў гомасексуальных адносінах, а гетэрасексуальных (мужчына і жанчына), і адным з найпрыгажэйшых плёнаў гэтага з’яўляецца зачацце новага жыцця. Святое Пісанне вучыць, што: «мужчыны, якія вядуць сужыццё з мужчынамі (калі не навернуцца) не ўвойдуць у Божае Валадарства» (пар. Рым 1,27; 1 Кар 6, 9-10). Асобы гэтай групы, калі грашаць у сваіх ложках, не чуючы голасу Бога, які заклікае да навяртання, але і не прасоўваюць гэтага граху публічна, павінны быць атуленыя спачуваннем і малітваю. Да гэтага зла – няма іншага выйсця – трэба быць талерантнымі, хоць яго негатыўныя наступствы відавочныя ў жыццёвых прыкладах. Напрыклад, як кажа адна мая знаёмая лекарка-дэрматолаг, усё больш гомасексуалаў лечаць венерычныя хваробы, якія загняздзіліся ў іх вуснах. Зразумела, што іх прычынаю з’яўляецца практыкаваны супраць прыроды і супраць розуму распусны анальны і аральны секс. Аднак трэба шанаваць і такіх асобаў, і іх выбар, таму што сам Бог іх шануе і згаджаецца на іх выбар, хаця такі выбар Яму не падабаецца. Мы таксама павінны лічыцца з гомасексуаламі, хаця іх выбар грашыць нельга ухваляць. Адначасова, калі ёсць такая магчымасць, варта з пашанай з імі размаўляць, заўсёды карыстаючыся мудрымі аргументамі і дапамогай Духа Святога.
Разглядаць гэты грэх як нешта нармальнае – гэта сяброўства са злым духам. Прынцып любові такі: мы любім і паважаем чалавека, але не любім і не паважаем грэх, які прыніжае і знішчае гэтага чалавека. Падобным чынам мы кантактуем са сведкамі Еговы: шануем, але не прымаем іх поглядаў на веру, таму што гэта ерась. Гомасексуальная асоба, якая лічыць сябе католікам, але не хоча адмовіцца ад цяжкага граху, не атрымае прабачэння ў канфесіянале і не можа прымаць святую Камунію, бо гэта будзе грахом блюзнерства.
Трэцяя група – гэта ідэолагі ЛГБТ (Лесбіянкі, Геі, Бісексуалы і Трансгендары)
Гэтая ідэалогія небяспечная не толькі для дзяцей, моладзі, але таксама і для сужэнстваў. Пра распаўсюджвальнікаў гэтых немаральных паводзінаў Святое Пісанне кажа, што ім «лепш было б павесіць на шыю млынавы камень і патапіць у марской глыбіні» (гл. Мц 18,6). Гэта тыя, што згоршваюць нявінных. Іх дзеянні заклікаюць неба адпомсціць. Сексуальная адукацыя ў дзіцячых садках і школах, якую праводзяць прыхільнікі ідэалогіі ЛГБТ, — проста шаленства. Напрыклад, яны вучаць дзяцей мастурбацыі і лічаць гэта добрым, а на справе гэта сур’ёзнае маральнае адхіленне ад натуры і розуму. Нельга дазваляць, каб адбываліся гэтак званыя «парады — маршы роўнасці». Гэта раўназначна парадам роўнасці алкаголікаў або наркаманаў. Трэба разумець бессэнсоўнасць такой роўнасці, якая распаўсюджвае не дабро, а садомскі грэх. Кажуць, што ў ЛГБТ маецца на ўвазе каханне, але няма сапраўднага кахання, калі ўчынкі ідуць супраць Божых запаведзяў. Вельмі небяспечнае і абсурднае заканадаўства, якое дапускае рэгістрацыю партнёрскіх шлюбаў ва ўстановах грамадзянскага стану і згаджаецца на ўсынаўленне дзяцей гомасексуальнымі парамі. Чаму? Таму што Бог стварыў мужчыну і жанчыну для таго, каб яны стваралі сужэнствы, сем'і. Дэмакратыя без асноўных маральных каштоўнасцяў становіцца таталітарызмам, і пра гэта добра сказаў Ёзаф Ратцынгер, папа Бэнэдыкт XVI.
Дарэчы, на прапаганду ЛГБТ у Ерапейскім Звязе можна атрымаць вельмі вялікія грошы, чым шмат людзей ахвотна карыстаюцца. Хачу дадаць, што ў змаганні са злом нельга ўпадаць у крайнасці: адной крайнасцю было б тое, што робіцца ў некаторых мусульманскіх краінах, дзе гомасексуалаў могуць нават забіць. Другая крайнасць – гэта распаўсюджванне зла праз увядзенне карты ЛГБТ у дзіцячых садках і школах (гаворка ідзе пра спецыфічнае сексуальнае выхаванне — рэд.), што, на жаль, адбываецца ў краінах Заходняй Еўропы, маршы роўнасці, публічныя дамы і секс-шопы. Шырокай тэмай для дыскусіі з’яўляецца доступ дзяцей і моладзі да распусных інтэрнэт-старонак і фільмаў. Колькі ж ад гэтага нараджаецца зла! Ёсць шмат небяспечных рэчаў, на якія кіраўнікі дзяржаваў і парламенты не павінны згаджацца. Калі нельга рэагаваць на зло радыкальнымі метадамі, трэба памятаць, што ёсць мудрасць бацькоў, добрая літаратура і правільная адукацыя ў школах, якая здольная падрыхтаваць дзяцей і моладзь да стварэння трывалага сужэнства.
На заканчэнне звернемся да думкі з вядомай энцыклікі папы Паўла VI «Humanae vitae», («Чалавечае жыццё»), у якой Ён выразна падкрэслівае значэнне натуральнага права. «Натуральнае права з’яўляецца выразам волі Божай, і яго вернае захаванне патрэбна людзям для збаўлення» (KKK, 2036).
У мяне ёсць просьба: калі мы пачуем
пра гомасексуалаў або пра ЛГБТ,
не забудземся памаліцца за гэтых людзей.
Калі яны не навернуцца, ім пагражае вечнае асуджэнне.
Усё ж такі Пан Езус памёр
за грахі ўсіх людзей на крыжы
і заплаціў за іх цаною жудаснага бічавання.
Ён цярпліва чакае навяртання кожнага чалавека.
Айцец Раман Шульц ОР — пробашч парафіі св. Казіміра
і св. Ядвігі ў Магілёве (Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду.)